8 hiba, amit ne kövess el a fogyókúrád során

A fogyókúra nem egy könnyû mûfaj. Rengeteg önfeláldozást, és akaraterôt igényel, ha sikeresen végig akarod csinálni.

Fogyókúrázni nem tudunk helyetted, de adhatunk néhány tippet, hogy elkerülhesd a legnagyobb hibákat.

1, Tegnapra kéne

Lefogyni nem egyik napról a másikra fogsz, mint ahogy a plusz kilókat sem egy hét alatt szedted fel.

Ne kövesd el a leggyakoribb hibát: ne légy türelmetlen.

Az eredmény néha lassabban, néha gyorsabban jön. Van akinél a fogyás azonnal beindul, de van, aki nem ennyire szerencsés. Ne add fel, adj idôt a testednek!

2, Éhezteted magad

Már számtalanszor bebizonyosodott, hogy irreálisan alacsony kalóriaszinttel kínozni magunkat ugyan gyors, és látványos eredményt hoz, de hosszútávon nem kifizetôdô.

Elôször is, rendkívül megterhelô egy ilyen gyors, és drasztikus változás a szervezet számára.

Másrészrôl egy ilyen étrend hosszútávon nyilván nem tartható, ezért amint elkezdesz ismét enni, a leadott kilók dupláját fogod viszontlátni magadon.

 

3, Nem számolód a makrókat

A diéta nem csak kalóriákból áll, hiszen nem mindegy, milyen formában visszük be az adott kalóriamennyiséget.

Fontos, hogy nyomon kövesd a makrókat is: tudnod kell, hogy mennyi szénhidrátot, fehérjét, és zsírt viszel be.

Értelemszerûen a szénhidrát az a makró, amit a legalacsonyabban érdemes tartanod.

4, Csak a mérlegre figyelsz

Kizárólag a kilókat figyeled, holott a mérleg nyelve gyakran nehezen indul be. Mindenképp figyelj a centikre is!

Mérd le a csípôd, a karod, a combod, és a hasi részeket. Ezeket is folyamatosan ellenôrizd, hiszen míg a mérleg talán nem mutat változást azonnal, a centik szinte azonnal megindulnak lefele.

Ez az apróság jelentheti a siker kulcsát, hiszen ha nem semmi változást, könnyû elveszíteni a motivációt.

5, Nem mozogsz

A fogyás valóban nagyrészt a diétán múlik, azonban a mozgás sem kihagyható. Ha nem formálod az alakod, eléggé amorf lesz a végeredmény, fôleg ha nagyobb súlytól szabadulnál meg.

Ha nincs lehetôséged konditerembe járni, akkor se csüggedj: rengeteg, otthonról, minden eszköz nélkül végezhetô gyakorlat van, amelyeket azonnal el is kezdhetsz beiktatni a mindennapjaidba.

 

6, Nem eszel elégszer

Ez talán furcsán hangzik, de naponta csak egyszer, vagy kétszer enni a legnagyobb hiba, amit elkövethetsz.

A legideálisabb, ha ötször eszel keveset. Így biztosan nem fogsz éhezni, és a diétád is biztosan sikeres lesz.

7, Folyadék – nem elég, vagy nem jó

Elôször is, a megfelelô mennyiségû folyadék rettenetesen fontos a diétád szempontjából.

Az sem mindegy viszont, hogy milyen folyadékot viszel be.

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy amikor a kalóriákat, és a makrókat számolják, nem gondolnak a folyadékra.

Gyümölcslevekkel, és kólával nem lehet fogyni.

Bátran fogyassz sima vízet, ásványvízet, kókuszvízet, zöldteákat, és mértékkel cukormentes üdítôket.

8,  Mindenféle csodabogyókkal tömöd magad

Rengetegen próbálják megvezetni a fogyni vágyókat mindenféle csodabogyókkal. Erôfeszítés nélküli, azonnali fogyást ígérnek, és mivel ez a variáció könnyûnek, és egyszerûnek tûnik, sokan bedôlnek neki.

Az igazság az, hogy önfeláldozás és befektetett munka nélkül nem fog menni.

Vannak ugyan étrendkiegészítôk, és vitaminok, amelyek segítik, felgyorsítják a folyamatot ,de ezek egyike sem fog mûködni, ha nem társul hozzá egy tudatos étrend, és edzés.

Hozzászólás (0)
Hozzászólok