fbpx

Hogyan kell lefogyni

0 521

Az emberek többsége élete során időszakonként, vagy folyamatosan küzd súlyproblémákkal. Persze vannak néhányan, akik szerencsés alkattal rendelkeznek, így bármit és szinte bármennyit ehetnek, nem híznak el. A cikkben találhatok lépések és tippek azoknak szólnak, akik bár hízásra hajlamosak, mégis szeretnének tenni egészségükért és szépségükért.

Lépések

  • Figyelj oda, hogy mit és mennyit eszel, és ez mennyi kalóriát jelent! Egy átlagos fizikai vagy szellemi tevékenységet végző embernek napi 1200-2000 kcal-át kell elfogyasztania. Amennyiben komolyan és tartósan szeretnél lefogyni, nézz utána, hogy a saját paramétereid alapján ténylegesen mennyi kalória bevitelre van szükséged! Az ételek kalóriamennyiségére vonatkozóan pontos táblázatokat is találhatsz, amelyek részletezik az egyes élelmiszerfajták kalória tartalmát, segítve ezzel a szükséges mennyiség elfogyasztását. Bár kicsit macerás a kalóriaszámolgatás, de nagyon hasznos tud lenni egy komoly fogyókúra során.
  • Csökkentsd minimálisra az édességek és egyéb nasik fogyasztását! A nőknek talán ez az egyik legnehezebb feladat, ugyanis – bár nem tudatosan, de szinte mindannyian – hangulatjavítás céljából sütizünk és nassolunk. A dohányzásról való leszokás követő elhízások nagy része is ebből a nassolásból fakad, mivel a megszűnő pótcselekvést egy újjal (rágcsálás) kezdik pótolni a leszokásban lévő dohányosok.
    Mit ehetünk? A napi egyszeri főétkezés alkalmával minimális szénhidrátot, minél több fehér húst (halat, baromfit) és sok zöldséget fogyasszunk! Ezek a táplálékok segítenek éhségérzetünk megszüntetésében, de nem okoznak túl nagy megterhelést szervezetünknek.
  • A főétkezések között – ha nagyon éhesek vagyunk – fogyasszunk gyümölcsöt!
  • Együnk lassan, legalább húsz percig tartson az étkezés! Alaposan rágjuk meg az ételt, így könnyebben emészthetővé válik.
  • Nagyon fontos, hogy igyunk sok folyadékot, leginkább csapvizet, vagy buborékmentes ásványvizet! Ez a szervezet hidratálásán túl éhségérzetünk csillapítására is alkalmas taktika lehet. Amikor ránk tör az éhség, igyunk egy-két pohár vizet, mely eltelít, de nem hizlal!
  • A rendszeres testmozgás elengedhetetlen része a tartós és egyenletes súlyvesztésnek. Nem kell megijedni, nem kizárólag a méregdrága edzőtermekben lehet csak mozogni. A futás például az egyik legjobb sport, mely viszonylag sok izomcsoportot megmozgat és az erőnlét fejlesztésére is tökéletes, és ráadásul a szabadban ingyen és bérmentve gyakorolhatjuk. Szinte minden nagyobb városban léteznek tömegsportszerű délutáni vagy esti tornák felnőtteknek, ahol jelképes, párszáz forintos összegért – esetleg önkormányzati támogatás mellett térítésmentesen – mozoghatunk. Keressük meg ezeket a lehetőségeket! A mozgás javítja az anyagcserénket és közérzetünket is.
  • Amennyiben jelentős (20-30 kg vagy afeletti) súlyfelesleggel vagy valamilyen krónikus betegség esetén vágunk neki a fogyókúrának, előtte mindenképp konzultáljunk háziorvosunkkal és szakorvosunkkal a lehetséges következményekről! Különösen igaz ez akkor, ha valamilyen fogyókúrás pl. zsírégetést elősegítő készítményt alkalmazunk a fogyókúra során! Ezek a szerek ugyanis mellékhatásokat eredményezhetnek.

Forrás: Hogyankell

Szólj hozzá