fbpx

Ne görcsölj! 6 természetes tipp a nehéz napokra

0 604

Sokunk számára ismerős, hogy a menzeszt megelőző napokban ingerlékenyek, szomorkásak vagyunk, szó szerint görcsölünk és még koncentrálni is nehezünkre esik. Amikor pedig megjön, van, hogy az alhasi fájdalmak ágynak döntenek. Belenyugodhatunk, hogy ez a női élet szükséges velejárója, vagy nyúlhatunk a fájdalomcsillapítóért, de talán helyette érdemes pár természetes megoldást kipróbálni.

A citrusfélék segíthetnek

Narancsot, citromot, grapefruitot fogyasszunk a hatékonyabb vas felszívódás érdekében. Ez javítja a közérzetünket és még finom is. A legjobb, ha frissen fogyasztod a gyümölcsöt, vagy magad készítesz narancs-, grapefruit levet, limonádét. A bolti gyümölcslevek, noha szép a csomagolásuk, nem tartalmazzák azokat a jótékony anyagokat, amiket magában a gyümölcsben megtalálsz.

Fahéj, a mindenes

Ha fahéj teát kortyolgatunk a menstruációt megelőző napokon, enyhítheti a kellemetlen tüneteket. Kellemes íze, illata mellett még jelentős baktériumölő hatása is van.

Macskagyökér (Valeriána)

Ez a gyógynövény eléggé kellemetlen illatú, de erőteljes nyugtató és görcsoldó hatással bír. Teáját elkezdheted fogyasztani, mikor jelentkezik a menstruációt megelőző ingerlékenység és rosszkedv és folytathatod egészen addig, ameddig a görcsök meg nem szűnnek. Ha a macskagyökérből főzött tea nem lenne ínyedre, gyógyszertárban vagy bioboltban vásárolhatsz valeriána kapszulát vagy drazsét.

Shatawari – női tonikum, a több ezer éves Ayurveda ajánlásával

Sri Lankán, Indiában és a Himalájában őshonos növényt az ezeken a területeken élő nők már régóta használják. Általános támogató hatása van a női szervezetre, így a hölgyek minden korosztálya élvezheti a gyógynövény egészségügyi előnyeit. Afrodiziákum és termékenységnövelő, de nagy segítség lehet azon nők számára is, akik hónapról hónapra megszenvedik a menstruációt, vagy a menopausa nehézségeit élik át. Helyreállítja és optimalizálja a női hormonháztartás egyensúlyát.

Fontos megemlítenünk, hogy nem hat azonnal, de 3-4 hét után már egészen biztosan tapasztalható a jótékony hatása. Éppen ezért érdemes a Shatawari 90 kapszulát tartalmazó kiszerelését választani, mely negyed évre elegendő.

Vitaminok, ásványi anyagok

Ilyenkor az E, B6 vitaminok, omega 3 zsírsavak és a magnézium is hasznunkra válhatnak. Az E-vitamin görcsoldó hatású, a B6 pedig csökkenti a fájdalomérzetet. Az Omega 3 zsírsavak támogatják az idegrendszert és javítják hangulatunkat. A magnézium szintén hatékony görcs- és szorongásoldó lehet.

Csoki és vörös húsok

Noha általában nem a diétás élelmiszerek közt szoktuk emlegetni e fogásokat, a sötét színű húsból készült ételek magas vastartalma pótolja a nehéz napokon fellépő ásványi anyag vesztességet. A vörös húsok cinkben is gazdagok, ami szintén csökkentheti a puffadást és a menstruációval járó hasfájást.

A csokoládéról ugyan nem bizonyított, hogy bármilyen közvetlen összefüggésben lenne a premenstruációs szindrómával, de az biztos, hogy egy tábla csokoládé, vagy egy bögre forró csoki olykor felvidíthat. Kényeztessük magunkat ezeken a nehéz napokon!

Támogasd a munkánkat ingyenesen, amennyiben tetszett a cikk, ne felejtsd el megosztani ismerőseiddel!

Forrás starity.hu
Szólj hozzá