fbpx

Ezeket az ételeket edd, ha gyönyörû hajat szeretnél!

0 863

Sokan vagyonokat köktenek különbözô kozmetikumokra, hogy bôrüket és hajukat széppé varázsolják.

Sokan nem tudják, hogy a legtöbb dolog, ami hajunk és bôrünk egészségéhez szükséges a konyhában is megtalálható.

1, Lazac

A lazac verhetetlen alapanyag a konyhában, ha egészségrôl és szépségrôl van szó. Kezdetnek omega 3 zsírsavakban gazdag, ami azt jelenti, hogy a legminôségibb fehérjeforrás,  amit csak magadhoz vehetsz.

Gazdag B12 vitaminban, és vasban.

Ezen összetevôk hiánya száraz, töredezett, élettelen hajat eredményez.

Tudjuk, hogy a lazac sajnos nem egy olcsó mulatság, és nem mindenki engedheti meg magának a fogyasztását.

Ha azonban lehetôséged nyílik rá, mindenképpen iktasd be az étrendedbe.

2, Leveles, sötét zöldségek

A spenót, és a brokkoli lesz a legjobb barátod, ha zöldségekrôl van szó. Mindkettô gazdag A, és C vitamin forrás, amely elengedhetetlen a szervezet megfelelô faggyútermeléséhez.

Vasat, illetve kalciumot szintén tartalmaznak ezek a zöldségek, ami pedig az erôs, egészséges haj, bôr, és csontok alapfeltétele.

 

3, Bab, lencse

A hüvelyes zöldségek fogyasztása szintén elengedhetetlen az egészséges hajhoz. Nem csak magas fehérjeforrásokról beszélünk, de szintén rengeteg vasat, cinket, és biotint nyerhetünk a fogyasztásukkor.

Ezek hiánya ritka, törékeny hajhoz vezet.

4, Baromfi

A csirke, és a pulykahús nem csak minden egészséges étrend alapköve, de magas fehérjetartalma miatt hajunk is meghálálja ha fogyasztjuk.

5, Tojás

A tojás szintén mimden egészséges étrend fontos eleme, de e mellett fehérje, és biotintartalma miatt a haj, és bôrápolásban is fontos szerepet játszik.

De a tojás esetében még ennél is tovább mehetünk. Szintén magas B vitamin forrás ugyanis, ami szervezetünk, és szépségünk számára elengedhetetlen.

6, Teljes kiôrlésû gabona

Fogyaszthatjuk teljes kiôrlésû kenyér, vagy reggeli gabonapehely formájában is.

Fogyasztásával cinket, vasat, és B vitamint viszünk a szervezetünkbe, ráadásul egy egészséges nassolnivalót is felírhatunk a listára.

7, Répa

A répa a legkiválóbb A vitamin forrás, amit csak találhatunk.

Az A vitamin fogyasztása nem csak szemünk egészségét biztosítja, de hajunkat is gyönyörûvé varázsolja.

 

Ahogy az a felsoroltakból is jól látszik, minden a hajunk egészségéhez szükséges tápanyag megtalálható a konyhánkban, de legalábbis a szupermarketben. Ha igyekszünk tudatosan étkezni, azt a testünk minden porcikája meghálálja: igaz ez a hajunkra is.

Szólj hozzá